RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU
DLA DZIECI MŁODSZYCH
W godzinach od 800 do 1300 realizowana jest podstawa programowa.
Od godz.7.00 do godz. 8.00 oraz od 1300 do 1600 organizowane są zajęcia w czasie których dzieci ze wszystkich grup wiekowych przebywają razem.
CZAS OD – DO |
AKTYWNOŚCI DZIECI |
700– 800 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego.Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe . Prace porządkowo – gospodarcze.Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci. |
800– 8³0 |
· poniedziałek, wtorek, środa,czwartek, piątek:. „Poranki logopedyczne”- zabawy logopedyczne, zabawy ruchowe ze śpiewem |
830– 900 |
· Przygotowanie do śniadania. · ŚNIADANIE · Czynności higieniczne |
900– 930 |
· Zintegrowana działalność dydaktyczna – zajęcia i zabawy z całą grupą, zabawy ruchowe ze śpiewem |
930–1000 |
· Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. |
1000–1100 |
· Czynności samoobsługowe w szatni · Zabawy organizowane i swobodne na placu zabaw, spacery, wycieczki. · Czynności samoobsługowe w szatni. |
1100– 1130 |
· Zintegrowana działalność dydaktyczna – zajęcia i zabawy z całą grupą. |
1130– 1200 |
· Czynności porządkowo – higieniczne · przygotowanie do obiadu · OBIAD |
1200– 1230
|
· Odpoczynek poobiedni, słuchanie muzyki relaksacyjnej · środa, piątek - Zajęcia ruchowo – taneczne „Skaczące brzdące” · czwartek: Zajęcia dydaktyczne, przygotowanie do posługiwania się językiem angielskim · wtorek - Realizacja programu: „Bezpieczny przedszkolak” · Zabawy dowolne dzieci
|
12 30–1400 |
· Praca indywidualna, słuchanie bajek, zabawy dowolne podejmowane przez dzieci. |
14 00 –1430 |
· Czynności higieniczno – porządkowe · PODWIECZOREK |
1430–16 00 |
· Zabawy i gry stolikowe, praca wyrównawcza. Zajęcia plastyczne. Zabawy wg zainteresowań dzieci. Zabawy ruchowe. Zabawy ze śpiewem. Zabawy na placu zabaw (wiosna, jesień). Rozchodzenie się dzieci. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU
DLA DZIECI STARSZYCH
W godzinach od 800 do 1300 realizowana jest podstawa programowa.
Od godz.7.00 do godz. 8.00 oraz od 13.00 do 1600, organizowane są zajęcia dodatkowe lub zajęcia w czasie których dzieci ze wszystkich grup wiekowych przebywają razem.
CZAS OD – DO |
AKTYWNOŚCI DZIECI |
700– 800 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego.Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe . Prace porządkowo – gospodarcze.Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci. |
800– 830
|
· poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek- Logopedyczne poranki- zabawy logopedyczne. Zabawy ruchowe ze śpiewem; ćwiczenia poranne; |
830– 9 00 |
· Zintegrowana działalność dydaktyczna – zajęcia i zabawy z całą grupą. |
900– 930 |
· Przygotowanie do śniadania. · ŚNIADANIE · Czynności higieniczne |
930– 1000 |
· Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. |
1000– 1030 |
· Zintegrowana działalność dydaktyczna – zajęcia i zabawy z całą grupą. |
1030 - 1130 |
· Czynności samoobsługowe w szatni · Zabawy organizowane i swobodne na placu zabaw, spacery, wycieczki. · Czynności samoobsługowe w szatni. |
1130 – 1200 |
· Praca indywidualna, słuchanie bajek, zabawy dowolne podejmowane przez dzieci. Zabawy i ćwiczenia ruchowe, zabawy ze śpiewem organizowane przez nauczyciela. |
1200– 1230
|
· Czynności porządkowo – higieniczne · przygotowanie do obiadu. · OBIAD |
1230– 1300 |
· poniedziałek – zajęcia rozwijające umiejętności matematyczne „Raz, dwa, trzy...” · wtorek - realizacja programu: „ Bezpieczny przedszkolak” · środa, piątek- zajęcia ruchowo – taneczne „Skaczące brzdące” · czwartek: Zajęcia dydaktyczne, przygotowanie do posługiwania się językiem angielskim · słuchanie muzyki relaksacyjnej, zabawy dowolne dzieci. |
1300– 1330 |
· poniedziałek, wtorek: zajęcia dodatkowe – religia
|
1300– 1400 |
· środa, czwartek, piątek: zabawy tematyczne według pomysłu dzieci w grupie łączonej z maluchami |
14 00–1430 |
· Czynności higieniczno – porządkowe · PODWIECZOREK |
14 30–1600 |
· Rozchodzenie się dzieci. Zabawy i gry stolikowe, praca wyrównawcza. Zabawy ruchowe, ze śpiewem. Zajęcia plastyczne. Zabawy wg zainteresowań dzieci. Zabawy na placu zabaw (wiosna, jesień). |