YOOtheme

 

RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU

DLA DZIECI MŁODSZYCH

 

W godzinach od 800 do 1300 realizowana jest podstawa programowa.

Od godz.7.00  do godz. 8.00 oraz od 1300 do 1600 organizowane są zajęcia  w czasie których dzieci ze wszystkich grup wiekowych przebywają razem.

CZAS

OD – DO

AKTYWNOŚCI DZIECI

700– 800

Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego.Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie  utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe . Prace porządkowo – gospodarcze.Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci.

800– 8³0

· poniedziałek, wtorek, środa,czwartek, piątek:. „Poranki logopedyczne”- zabawy logopedyczne, zabawy ruchowe ze śpiewem

830– 900

· Przygotowanie do śniadania.

· ŚNIADANIE

· Czynności higieniczne

900– 930

· Zintegrowana działalność dydaktyczna – zajęcia i zabawy z całą grupą, zabawy ruchowe ze śpiewem

930–1000

· Zabawy dowolne w kącikach tematycznych.

1000–1100

· Czynności samoobsługowe w szatni

· Zabawy organizowane i swobodne na placu zabaw, spacery, wycieczki.

· Czynności samoobsługowe w szatni.

1100– 1130

· Zintegrowana działalność dydaktyczna – zajęcia i zabawy z całą grupą.

1130– 1200

· Czynności porządkowo – higieniczne

· przygotowanie do obiadu

· OBIAD

1200– 1230

· Odpoczynek poobiedni, słuchanie muzyki relaksacyjnej

· środa, piątek - Zajęcia ruchowo – taneczne „Skaczące brzdące”

· czwartek: Zajęcia dydaktyczne, przygotowanie do posługiwania się językiem angielskim

· wtorek - Realizacja programu: „Bezpieczny przedszkolak”

· Zabawy dowolne dzieci

12 30–1400

· Praca indywidualna, słuchanie bajek, zabawy dowolne podejmowane przez dzieci.

14 00 –1430

· Czynności higieniczno – porządkowe

· PODWIECZOREK

1430–16 00

· Zabawy i gry stolikowe, praca wyrównawcza.   Zajęcia plastyczne. Zabawy wg zainteresowań dzieci. Zabawy ruchowe. Zabawy ze śpiewem. Zabawy na placu zabaw (wiosna, jesień). Rozchodzenie się dzieci.

RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU

DLA DZIECI STARSZYCH

W godzinach od 800 do 1300 realizowana jest podstawa programowa.

Od godz.7.00 do godz. 8.00 oraz od 13.00 do 1600, organizowane są zajęcia dodatkowe lub zajęcia  w czasie których dzieci ze wszystkich grup wiekowych przebywają razem.

CZAS

OD – DO

AKTYWNOŚCI DZIECI

700– 800

Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego.Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie  utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe . Prace porządkowo – gospodarcze.Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci.

800– 830

· poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek- Logopedyczne poranki- zabawy logopedyczne. Zabawy ruchowe ze śpiewem; ćwiczenia poranne;

830– 9 00

· Zintegrowana działalność dydaktyczna – zajęcia i zabawy z całą grupą.

900– 930

· Przygotowanie do śniadania.

· ŚNIADANIE

· Czynności higieniczne

930– 1000

· Zabawy dowolne w kącikach tematycznych.

1000– 1030

· Zintegrowana działalność dydaktyczna – zajęcia  i zabawy z całą grupą.

1030 - 1130

· Czynności samoobsługowe w szatni

· Zabawy organizowane i swobodne na placu zabaw, spacery, wycieczki.

· Czynności samoobsługowe w szatni.

1130 – 1200

· Praca indywidualna, słuchanie bajek, zabawy dowolne podejmowane przez dzieci. Zabawy i ćwiczenia ruchowe, zabawy ze śpiewem organizowane przez nauczyciela.

1200– 1230

· Czynności porządkowo – higieniczne

· przygotowanie do obiadu.

· OBIAD

1230– 1300

· poniedziałek – zajęcia rozwijające umiejętności matematyczne „Raz, dwa, trzy...”

· wtorek - realizacja programu: „ Bezpieczny przedszkolak”

· środa, piątek- zajęcia ruchowo – taneczne „Skaczące brzdące”

· czwartek: Zajęcia dydaktyczne, przygotowanie do posługiwania się językiem angielskim

· słuchanie muzyki relaksacyjnej, zabawy dowolne dzieci.

1300– 1330

· poniedziałek, wtorek: zajęcia dodatkowe – religia

1300– 1400

· środa, czwartek, piątek: zabawy tematyczne według pomysłu dzieci w grupie łączonej z maluchami

14 00–1430

· Czynności higieniczno – porządkowe

· PODWIECZOREK

14 30–1600

· Rozchodzenie się dzieci. Zabawy   i gry stolikowe, praca wyrównawcza. Zabawy ruchowe, ze śpiewem. Zajęcia plastyczne. Zabawy wg zainteresowań dzieci.  Zabawy na placu zabaw (wiosna, jesień).